Критика вичерпання потенціалу гемблінгу в Україні: що насправді мається на увазі?
Кожного разу, коли я чую заяви про те, що “весь потенціал гемблінгу в Україні вичерпано”, мене охоплює здивування. Я не можу просто пройти повз ці публікації та заяви, не запитавши у авторів, що саме вони мають на увазі під цим висловом і які критерії або терміни вони використовують.
Варто згадати, що реформа з легалізації азартних ігор в Україні розпочалася у другій половині 2020 року з прийняття Закону України “Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор”. До цього моменту, з травня 2009 року, легальна діяльність компаній-організаторів азартних ігор була заборонена згідно з Законом України “Про заборону грального бізнесу в Україні”.
Очевидно, що метою реформи було повне перетворення гемблінгу в Україні та виведення його з тіні. Протягом перших півтора року реформи (з серпня 2020 року по лютий 2022 року) в Україні сформувався потужний легальний ринок азартних ігор, який привертає іноземних інвесторів. Ці інвестори очікували впровадження ефективного механізму контролю з боку держави, такого як Державна система онлайн-моніторингу (ДСОМ), а також впорядкування фіскального законодавства.
Щодо впровадження ДСОМ, через російське вторгнення строки його введення були порушені. Уряд повинен був пріоритетно вирішувати безпекові питання, що вимагали негайного реагування, і тому деякі аспекти були відтерміновані. Проте в 2024 році Україна планує впровадити ДСОМ для грального бізнесу.
Одне з невирішених питань полягає у законодавчому визначенні лотерей як азартних ігор. Навіть під час заборони легального гемблінгу, лотереї функціонували через законодавчу прогалину, і багато нелегальних гральних закладів приховувалися під цим форматом. Іноземні інвестори, які розглядають можливості вкладення коштів у український ринок азартних ігор, також звертають увагу на це питання. Вони враховують можливі ризики недоброчесної конкуренції, які існуватимуть до тих пір, поки лотереї не будуть визнані азартними іграми і не будуть підпадати під ті ж самі регуляторні механізми, що й інші організатори легального гемблінгу.
Отже, незважаючи на виклики, пов’язані з війною, у легальному українському ринку азартних ігор є значний потенціал для розвитку. Тепер це завдання лежить на плечах парламентарів, які повинні прийняти відповідні законодавчі зміни, щоб розкрити цей потенціал.
Висновок
Загалом, критика щодо вичерпання потенціалу гемблінгу в Україні не має під собою належного обґрунтування. Реформа легалізації азартних ігор вже принесла значні зміни, але ще є питання, які потребують вирішення. Лише шляхом прийняття відповідних законодавчих змін і впровадження ефективного контролю ми зможемо повністю розкрити потенціал гемблінгу в Україні.
Вікторія ЗАКРЕВСЬКА, заступниця голови Ukrainian Gambling Council із комунікаційних питань
Джерело: ukranews.com
Марія Іванова головний редактор сайту Надзвичайні новини України – визнана фахівчиня в галузі журналістики, яка віддано присвятила своє життя розкриттю новин та подій, що впливають на сучасне суспільство України. З юності вона виявляла захоплення словом, а пізніше обравши журналістику своїм шляхом, завоювала високий авторитет в цій галузі.